Kompetencje i zadania realizowane w Referacie Finansowym. |
Do podstawowego zakresu zadań Referatu Finansowego należy:
- Opracowanie projektu budżetu Gminy w zakresie dochodów i wydatków;
- Analizowanie wykonania budżetu oraz nadzorowanie jego realizacji;
- Opracowanie projektu uchwał Rady Gminy w sprawach zmian w budżecie;
- Opracowanie sprawozdań półrocznych i rocznych z wykonania budżetu Gminy;
- Prowadzenie księgowości budżetowej podatkowej;
- Prowadzenie ewidencji księgowych mienia gminy;
- Rozliczanie prowadzonych inwentaryzacji mienia;
- Realizowanie funduszu ochrony środowiska, świadczeń socjalnych i innych;
- Prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem lokalnych podatków i opłat;
- Sprawowanie nadzoru oraz kontroli finansowo-gospodarczej w jednostkach organizacyjnych poległych gminie;
- Prowadzenie rachunkowości wpływów i wydatków budżetowych;
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym;
- Sporządzanie list wynagrodzeń i rozliczanie z ZUS;
- Prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym;
- Prowadzenie obsługi kasowej;
- Prowadzenie egzekucji w razie nieuregulowania w terminie należności i świadczeń stanowiących dochody gminy;
- Prowadzenie kontroli rozliczeń rad sołeckich;
- Inne wynikające z przepisów prawa oraz poleceń Wójta.
|
|
Opublikowane przez: Agnieszka Dąbrowska | Data wprowadzenia: 2007-05-26 12:34:04 | Data modyfikacji: 2017-07-26 10:47:56.
Data wprowadzenia:
2007-05-26 12:34:04Data modyfikacji:
2017-07-26 10:47:56Opublikowane przez:
Agnieszka Dąbrowska