Do podstawowego zakresu zadań Referatu Budownictwa, Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej należy:
- Wykonywanie zadań własnych z zakresu planowania przestrzennego zagospodarowania terenu gminy;
- Przestrzeganie zgodności zagospodarowania terenu gminy z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
- Przygotowanie i wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
- Prowadzenie spraw z zakresu rozwoju przestrzennego gminy;
- Prowadzenie inwestycji na terenie gminy;
- Przygotowanie projektu umów na wykonanie inwestycji;
- Prowadzenie kontroli realizowanych inwestycji na terenie gminy;
- Kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych inwestycji;
- Prowadzenie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
- Prowadzenie spraw w zakresie budownictwa drogowego;
- Prowadzenie wykazu dróg gminnych;
- Przygotowanie i wydanie zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym dróg gminnych;
- Prowadzenie spraw w zakresie dotyczącym infrastruktury technicznej, kanalizacyjnej i wodociągowej;
- Przygotowanie wniosków o dotacje przedmiotowe oraz dofinansowanie planowanych inwestycji;
- Opracowanie sprawozdań dla GUS i Urzędu Marszałkowskiego;
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa oraz poleceń Wójta.
|